Sesongstart Torsdag 29. April

Torsdag 29. April klokken 12:00 blåses sesongen i gang, og vi åpner for booking fra Mandag klokken 09:00. Driving range og øvingsfelt vil dessverre ikke være klare til bruk fra sesongstart, men vi håper på ikke mer enn en ukes forsinkelse.

Hold deg hjemme om du er syk, i karantene eller har symptomer. Vær ute i god tid, men av Covid-19 grunner vil vi unngå ansamlinger, så kom helst ikke alt for tidlig. Husk at det kan være kø forbi gjenvinningsanlegget, så legg inn en buffer for det.

Pro-shop, kafè og kontor være åpen, og besøkende må bruke antibac og ansiktsmaske. Dette gjelder alle, også de som er vaksinert. Det tillates kun to besøkende i proshop og i kafè av gangen. Det vil ikke være tillatt å spise inne i klubbhuset, kun take-away. Hold minst en meters avstand til enhver tid i klubbhus, på terrasse og på banen.

På banen vil det ikke være tillatt å røre flagg, og det vil ikke være raker i bunkere. Det vil heller ikke være tillatt med arrangement inntil videre. Vi anbefaler at man ikke bruker scorekort, men registrerer score med app. Nåværende Covid-19 regler gjelder til 29. April, og vi håper på snarlige lettelser. Det avhenger ikke minst av hvordan vi oppfører oss.

Alt spill skal bookes i golf-box, og alle bookinger bekreftes i pro-shop i åpningstid, og i startboken utenfor åpningstid. Bekreft spilletid i god tid, minst 10 minutter før utslag, og avbestill så fort du ser at du ikke kommer til å spille. Tider skal ikke blokkeres ved å booke spillere man ikke er sikre på vil dukke opp, og det skal ikke spilles i andre spilleres navn. Her ble det syndet mye i fjor. Vi vil ha et strengt regime for å sørge for at så mange som mulig får spille, og at klubben får de inntekter vi trenger.

Til sist, men ikke for siste gang, husk sikkerhet og bane pleie. Slå ut på riktig tid, forviss deg om at det er trygt før hvert slag, legg på plass divots, reparerer nedslagmerker, og etterlat bunkerne i god stand.

Og så ønsker vi dere alle får en god golf sesong, masse hygge, mestring og glede. Velkommen!