15. november 2017

Instruksjonfilosofi

Grønmo Golf Academy sitt mål er å overgå våre elevers forventninger, ved å gi det beste av skreddersydd instruksjon hos en spennede og avslappet golfklubb.

Våre instruktører forstår at én golfsving ikke passer alle, og at kroppstype, bevegelighet, skader, ferdighetsnivå og andre faktorer påvirker hvordan en svinger en golfkølle. Instruktørene har fokus på elevene skal forstå de grunnleggende faktorene for golfsvingen, og hvordan spille golf. Faktorene som da er grunnlaget for en repeterbar sving, og det de taktiske valgene for å spille bedre golf.

Under en full-sving leksjon vil instruktøren gjøre små og individuelt tilpassede justeringer, for å finne impact position og få eleven til å lære seg å kontrollere swing path (svingspor). Det vil og bli tidlig fokusert på nærspillet, slik at det kan kobles opp mot full-sving, som vil hjelpe med å senke scoren ved at putting-, chipping-, og pitching-bevegelsen blir bedre.

Vi gleder oss til å ha deg som elev hos oss!