Nytt fra klubben

Årsmøtet og generalforsamlingen ble avviklet digitalt i går. Vi kunne ønsket oss større deltagelse, men det digitale formatet gir utfordringer, så mest av alt ønsker vi oss å kunne avholde fysiske møter igjen. Vi vil invitere til informasjonsmøte i annet halvår, forutsatt at det kan gjøres fysisk. Vi skal ha møtereferatene klare midt i neste uke, og vil da legge de ut på nettsiden.

Av viktige ting som ble vedtatt kan vi nevne at vår nye styreleder heter Hanne Bjerk Larsen, og med det skulle vervet være i gode hender. Klubben takker også Betty Næss Thorvaldsen som går av etter 4 år i styret, de to siste som styreleder. Betty overtok styreklubben i en vanskelig periode, men har tatt oss stødig gjennom vanskelighetene og sender stafettpinnen videre med klubben i bedre stand.

Den foreslåtte årskontingent for 2021 ble også vedtatt, og dermed vil alle motta faktura nummer to i løpet av neste uke. Ved en feil ble det ilagt faktura gebyr til første faktura, og for de som betalte det gebyret, vil det bli trukket fra i faktura nummer to. Vi takker både for deltagelse og bidrag til å arrangere årsmøte og generalforsamling.

Og så noen housekeeping saker. Vi har både fra Renovasjons etaten, fra egne medlemmer og nå sist Nordstrands blad, blitt varslet om uvettig kjøring på Sørliveien. Det er knyttet en del stigma til golf, og noen av oss kan nok føle oss truffet av karakteristikken »middelaldrende golfere i store SUV’er». La oss ikke bidra til å bevare stigmaet. Beregne god tid, og kjør forsiktig i Sørliveien og gjennom utfartsparkeringen.

Vi blir lovet at de to siste nettseksjonene til driving rangen ankommer i neste uke, og da nærmer prosjektet seg ferdigstillelse. Vi må allikevel i en innkjørings periode stenge fra tid til annen og be om dugnadshjelp. Så vått som det er nå er det vanskelig og noen steder umulig å maskin plukke. Grunnen må tørke opp og gresset må få tid til å gro. Skal vi holde ballmaskinens glupende appetitt tilfredsstilt så må det manuell hjelp til. Og så er det fortsatt ikke tillatt å slå baller over nettet, og her kan alle være små »driving range verter». Det er svært mange som besøker rangen som ikke er medlemmer, så vi som er medlemmer må hjelpe de med informasjon. Og de som ønsker å bidra til seniorenes arbeid som »store» baneverter kan melde seg til Nina.

Det er også vått på banen, og det betyr større divots og dypere ballmerker. Reparer etter deg, og ta også etterlatenskaper etter de mindre veloppdratte. Dette gjelder også øvingsfeltet. Dette er kun for medlemmer og instruksjon. Følg de regler og anvisninger som gjelder også her.

Til sist, book deg i golfbox, men ikke mer enn du skal spille, avbestill så fort som mulig hvis noe kommer i veien, og bekreft ditt spill i proshopen når den er åpen og i startboken i startboden ellers.

Nå kommer det fine været. Happy golfing.