Når åpner banen i år?

Tidspunkt for baneåpning har sjelden vært omfattet med mer spenning, rimeligvis, siden mange i disse Corona tider har god tid og begrenset tilgang til fritidsaktiviteter. Vi har vel heller aldri hatt så mange av dere hjemme på denne tiden av året. Vi beklager derfor at vi ennå ikke kan gi dere åpnings dato for bane og øvingsfelt.

Klubben følger anbefalingene fra NGF og FHI, og der har vi fått retningslinjer for banespill, men ennå ikke for driving range, øvingsfelt og instruksjon. NGF gir grønt lys for baneåpning med en del tilpasninger som dere vil finne utlagt på nettsiden. Disse vil også når vi kommer så langt være oppslått på klubbhuset.

Imidlertid har vi hatt en del nattefrost i det siste, så vi kan ennå ikke sette en dato for baneåpning, men håper og tror på en tidlig åpning av sesongen. I fjor åpnet vi 20. April, som historisk er tidlig for Grønmo. En del andre baner har allerede åpnet eller fastsatt åpningsdato, men her må vi bare leve med at lokale forhold påvirker oss forskjellig.

Når det gjelder øvingsfelter, range og instruksjon venter vi fortsatt på retningslinjer fra NGF. Her er det slik at vi i større grad er klare, men vi ønsker å følge retningslinjene som kommer. Vi håper å kunne komme tilbake raskt på dette.

Grønmo golfklubb og golf Norge tar sitt ansvar for unngå smittespredning på største alvor, og vi ber om medlemmenes forståelse for det.