Tiden nærmer seg for åpning av range og bane.

Bildet er fra 6. april – selv om det ikke ser sådan ut er det ikke lenge til vi skal på gress.

Vi vet at våre medlemmer og gjestespillere venter spendt, mange kanskje utålmodig, på at rangen og banen på Grønmo Golfklubb åpner.

Som alltid er vi avhengige av både vær og temperatur. Den siste tiden har vi hat fint vær, men dessverre spiller temperaturen ikke på lag, spesielt på natten. Vi er avhengige av at nattetemperaturen er 5 grader eller over og det ikke er for mye is på vannforsyningen vår. Per i dag er det ca. 1 m is.

Åpner vi for tidlig er det store risiko for skade på bane, range og ballmaskinen. Bane og range skal så vidt mulig fremstå like fin vår, sommer og høst, derfor må vi alle væpne oss med tålmodighet. Vi følger med på værvarslet daglig og åpner så snart det er mulig.

Oppdatering og status:

Range:

Nette er satt opp, ballmaskinen skal ha service, matter, skiller og siktemål skal på plass. Dette blir gjort med en gang temperaturen tillater det.

Banen:

Per i dag ser det ut som vi slipper for sopp og skade på greens. Vær og vinn den nærmeste tiden er avgjørende. Først når gresset begynner å gro, ved over 5 grader nat og dag, får vi full oversikt. Roughen er klipt. Når green keeperne kan kjøre på banen blir bunkeren ved green på hull 4 og ene bunkeren på hull 5 fylt med jord. Begge har var siste sesong markert med blått (GUR) og området vil forbli GUR til gresset har vokst nok. Signal ballong blir satt opp til venstre før greenen på hull 4. Spillere som av «uforklarlige» årsaker ikke kan se flagget fordi utslaget deres gjør greenen blir «blind» kan nå se om det er noen på green eller ikke.

Veien til Golf (VTG):

Oversikt over VTG kurs, påmelding og priser er tilgjengelige på hjemmesiden vår. Klikk på lenken. I år er det foreløpig planlagt kurs hver 14 dag. Herlig å se at det er stor interesse og de første 4 kurs er fulle.

Medlemstrening og kurs:

Bryt-konseptet har vært i stor suksess siden vi innførte det. Vi fortsetter Bryt-konseptet i 2022. Informasjon om datoer og priser finner finner du på hjemmesiden. Klikk HER. I løpet av få strakser åpner vi for påmelding i GolfBox.

Individuell instruksjon:

Frem til rangen åpner er det bare mulig med individuell instruksjon på Grønmo Indoor Golf på Skullerud. Klikk på lenken for booking.  Så snart rangen åpner, åpner vi opp for booking av instruksjon i GolfBox.

Klubbhus & Shop:

Vi er i gang med en oppussing av klubbhuset, kafeen og proshop. Målet er å friske opp, gjøre det mer brukervennlig for våre medlemmer og gjester. Vi er litt forsinket, men blir ferdige før banen åpner. Vi får ny driver av kafeen i år – mer om dette og vårt nye «One Stop – Grab & Go» konsept senere.

Grønmo Golfklubb

2 thoughts on “Tiden nærmer seg for åpning av range og bane.

• Mitt barnebarn, gutt 14 år ønsker opplæring/kurs/ i golf. Vært på rangingbaner i Spania. Ha kan dere tilby? Pris? Varighet? Tidspunkter? Helgekurs? M m

• Hei
    Mitt barnebarn, 14 år, ønsker golfkurs. Han har vært en del på ranging i Spania. Slår langt! Hva kan dere tilby; pris, lengde på kurs, helger, tidspunkt, sted ?

Gode hilsninger
    Torill Wiiger Tørjesen