Juni-informasjon fra klubben

Hei,

Det har skjedd mye i klubben de siste ukene, som mange av dere har lagt merke til.

Vår daglige leder Pia er sykemeldt, og når i tillegg klubbsekretær Nina er fraværende, har styret valgt å få på plass en midlertidig ordning. Jeg tilbød meg å gå inn å ta en fungerende daglig leder rolle, godt assistert av et par av styremedlemmene. Per Tronaas går inn som fungerende styreleder.

Vi har en kort periode måttet ta ting fra bunn av og finne løsninger på tilganger til email, web, bank, regnskap mm. Derfor har det tatt noe tid før denne informasjonen kunne legges ut.

Lokalene og rundt klubbhuset:
Det er foretatt en større ryddeaksjon for ikke minst å sikre at møterommet og kontorene alltid er rene, ryddige og representative. Vi har fått på plass nye skap til gruppene i møterommet, og ny prosjektor sponsret av Canon blir montert denne uken. Det blir hentet inn i disse dager tilbud på ventilasjons-system både for møterommet og for verkstedet.

Gjennom sommeren vil de skje en del oppussing utvendig, og vår nye utestue på terrassen skal ferdigstilles.

Proshop:
Vi har hatt total varetelling i proshop og på loftet, og er i ferd med å registrere varene i nytt kassasystem. En flott innsats av proshop teamet i å delta i varetelling og rydding, samtidig med betjeningen av shoppen. Vi har et veldig bra utvalg i shoppen, og vi er riktig konkurransedyktige på pris. Velkommen til en god handel!

Ansatte:
Nina er gravid med tvillinger, og vil dessverre ikke komme tilbake. Vi vil raskt finne en erstatning som kan ivareta sekretærfunksjonen med medlemsoppfølgingen.

Jeg vil benytte anledningen til å takke Nina for en meget godt utført jobb, flott innsats og alltid strålende humør. Samtidig er det flott at hun jobber så dedikert med rekrutteringen til klubben!

Marius Bjone har trått støttende til for å hjelpe til med omleggingen av proshop, og vil bli involvert i flere oppgaver fremover.

Range:
Våre nye range-matter og baller har gitt oss fantastisk feedback både fra medlemmer og besøkende. Bruken av rangen har virkelig toppet seg denne våren. De nye ballene går langt, og vi oppfordrer alle til å unngå å slå baller over nettet. Noen av disse finner vi igjen, men mange går tapt. Ballene er så bra at de også ved flere tilfeller er tatt med på treningsfeltet og ut på banen. Vi understreker at rangeballer kun skal brukes på rangen. Spill med rangeballer medfører bortvisning fra banen. Det er oppdaget at det har vært tyveri av en del baller. Vi vil derfor overvåke området bedre og gå til innkjøp av flere baller for å sikre nok tilgang på baller i maskinen. Plukkingen skal også intensiveres. Vi vil også investere i et ballmagasin i knytning med ballmaskinen. Dette vil doble kapasiteten på baller i maskinen.

Vi jobber med innhenting av anbud på bygging av studio på rangen. Målet er å iverksette bygging umiddelbart etter at banen er stengt i oktober. Vi kommer tilbake med mer detaljer.

Skap til bagger og traller:
Vi har stor etterspørsel etter skap til oppbevaring av tralle og bag. Vi vil derfor flytte en av de store containerne ved verkstedet opp til klubbhuset ved eksisterende container, for å doble kapasiteten på skap. Det skal males og bygges en ny dør i containeren, og alt forventes klart i begynnelsen av august.

Kafeen:
Sportskafeen vår har virkelig tatt form og feedback som alle gir direkte til Hanne eller til meg er strålende. Kaféavgiften har snart alle betalt, og responsen er bla. at mange har kjøpt flere kort! Enkelt og greit!

Kurs og treninger:
Vi har hatt veldig god respons på våre Veien til Golf-kurs, og har nå satt opp nye kurs i juli og i august. Med to heltidsansatte proer er målet å ha tilgjengelige ressurser til å utvikle din sving når du måtte ønske det. Vi trenger mer teknisk trening alle sammen, så book tid med Rutger og Ross.

Banen:
Vårt supre greenkeeper team har fått til en flott bane i år. Ny rulle og ny green-lufter er verktøy som vil gi resultater fremover, samtidig som det er god interesse for å leie maskinene våre av andre klubber.

Turneringer:
Vi minner bla. om turneringen 2. Juli: ”3 køller og en putter”! Vi har fortsatt plass til flere deltagere i en virkelig morsom og utfordrende turnering!

Gode ideer og innspill:
Dine ideer og tanker om ulike forbedringer, alt fra små detaljer til større ting, er hjertelig velkommen. Min kontordør er alltid åpen, og forslagskassen på utsiden av klubbhuset har plass til mange flere innspill.

En riktig god sommer!

Mvh Jan Eigil Rydningen