Påskeinfo 2018

Påske-informasjon fra Grønmo Golfklubb

Informasjon fra styret og daglig leder

Kjære medlem,

Årsmøtet er nylig avsluttet, og veldig hyggelig at 78 personer møtte opp.

Grønmo GK ønsker å rette en stor takk til alle som har sagt JA til å bidra i form av ulike verv i klubben den kommende perioden. Alle som på årsmøtet var foreslått i ulike posisjoner ble enstemmig valgt.

I tillegg har mange svart ja til å stille opp i andre frivillige oppgaver i sesongen, og vi ser frem til et spennende og positivt samarbeid i tiden fremover.

Du kan lese alt om Årsmøtet i vedtaks-protokollen her.

Et par ting er verdt å fremheve. Ny aksje-exit ordning er vedtatt. Med det tar vi årsmøte-vedtaket fra 2014 et steg videre, og myker opp aksjebindingen ytterligere.

Det sportslige tilbudet på treningssiden forsterkes, og påmeldinger til de ulike treningsgruppene er nå åpne her. Klubben ønsker å knytte all sportslig aktivitet tettere sammen, og har derfor opprettet et eget sportslig utvalg i klubben.

1. Banen

Det hadde vært kjekt å skrive at vinteren har vært mild, gresset er grønt og at solen skinner. Det siste er vel i og for seg sant, for mye fint vær har det vært i det siste.

Vi får håpe solen skinner ofte når april bikker over i mai, og golfkøllene igjen skal frem fra skapet. Noen har allerede vært på ulike golf turer, eller bedrevet ulike former for vintergolf trening her hjemme. Når banen blir klar for spill er for tidlig å si, men 1.mai er en dato vi har siktet oss inn mot.

Ny ballmaskin med dobbel kapasitet ift den forrige maskinen er anskaffet, og står klar til å levere baller til alle som vil prikke inn formen med litt ekstra trening.

1. Proshop

Nye sesongvarer begynner å fylle opp hyllene, og enkelte har allerede vært innom for en god handel. Det er bare å stikke innom for å sjekke ut det nyeste utstyret, eller bare for en hyggelig prat med oss i administrasjonen. Omsetningen i fjor ga rekord, og vi håper at årets utvalg frister til å shoppe enda mer denne sesongen.

1. Skaputleie

Vi investerte i flere baggskap under fjorårssesongen, fordi etterspørselen av skap var høy. Mange har benyttet seg av muligheten til å sikre seg et skap, men det er fortsatt noen ledige.  Dersom du ønsker et skap for sesongen 2018 er det bare å ta kontakt med oss på

1. Kurs/treninger

Vi er en av klubbene i Norge med størst VTG (Veien til Golf) uttelling, og satser mye på å videreføre det. Datoene for kommende sesong ligger ute for nye spillere. Nytt av året er trening for alle. Et omfattende opplegg som bør friste alle medlemmer til litt ekstra trening.  På årsmøtet ble opplegget gjennomgått, og du kan lese mer ved å klikke på linken i dette notatet.

1. Frivillighetsgruppen

Tirsdag 24.4 kl. 1800 inviteres alle som har lyst til å bidra med frivillig arbeid for klubben til et møte. Det er utarbeidet en instruks for fadderordningen og en instruks for baneverter. Vi håper noen har lyst til å være ansvarlige for disse 2 gruppene. Administrasjonen vil selvfølgelig understøtte arbeidet, men håper at noen på lik linje med arbeidet i herregruppen, damegruppen og seniorgruppen kan ta på seg et overordnet ansvar.

Hvis du har lyst til å bidra, eller har noen spørsmål, er det bare å ta kontakt med administrasjonen.

1. Økonomi og likviditet.

Årsregnskapet for 2017 er avsluttet og godkjent på årsmøtet. Nytt budsjett og nye rammer er vedtatt. Oppryddingen gjennom de tre siste år har kostet både penger og krefter, men nå opplever vi å ha god kontroll på hverdagen. Vi har sterkt fokus på kostnadskontroll, og sparsommelighet blir en nøkkelfaktor. Dessverre er det slik at ca. halvparten av våre medlemmer enda ikke har innbetalt kontingenten for 2018. Dette medfører at purringer vil bli sendt ut 3.april. Når purringsfristen er utløpt vil alle som ikke har betalt bli oversendt Kredittpartner for inkasso inndrivning.

Vi gjør oppmerksomme på at alle medlemmer som har inkasso sak pr. 1.5 vil bli stengt for alt golf spill ikke bare på Grønmo GK men også for alt spill i hele Norge

Vi håper at denne påminnelsen gjør at de som ikke har betalt gjør det hurtigst mulig. Det koster klubben dyrt både i penger og tid å følge opp dette.

1. Grønmo Sportskro

Det var ett test år i fjor med Max Ivan som driver. Flere erfaringer er gjort, og tydelige krav til forbedring er stilt fra Grønmo sin side. Max Ivan påtok seg for mange oppdrag, og klarte ikke å levere i henhold til det som var avtalt og forventet.

I sesongen 2018 vil Max Ivan formelt stå som leietaker og driver, men i praksis er det ny driver som får hovedansvaret for kafeen. Vi tror at dette skiftet som nå blir gjort vil bidra positivt til dine opplevelser på Grønmo.

Helt til sist ønsker vi deg og dine en riktig God Påske

På vegne av ansatte og styret i Grønmo golfklubb

Jan Eigil Rydningen

Styrets leder