Påskehilsen fra Grønmo – samt litt nyttig informasjon

Det har blitt varmere i været og ikke minst tørrere, og da nærmer det seg sesongåpning. Vi har satt sesongåpning til 17. april, som alltid med værforbehold. Det blir i så fall den nest tidligste baneåpning siste 10-år, og det må vi ta som et tegn på at banen har overvintret godt. Vi ble gjort oppmerksom på at banen åpnet 7. april i 2014 av et medlem som gjorde hole-in-one den dagen. Slike datoer sitter gjerne. Vi kommer tilbake med bekreftelse så fort som mulig, og åpner for booking etter påske.

I går åpnet driving rangen, mens øvingsfelt og putting greener åpner samtidig med banen. Proene er også klare for innsats. Dessverre har vi problemer med betalings appen på driving rangen, og får vi ikke løst det i løpet av dagen vil vi komme til en mer provisorisk løsning. Appen er anbefalt løsning på grunn av smittefare.

Vi lever i spesielle tider, noe som også påvirker golfen, men vi er allikevel heldige som driver en idrett der det å holde avstand og unngå berøring bør være relativt enkelt. Men dere vil gjennom oppslag på nett og på anlegget se at vi må gjøre en hel del tilpasninger.

• Toalettene vil være stengt
  • Kafeen vil være stengt inntil videre – og vi setter ikke ut møbler eller holder terrassen åpen
  • Vi tillater ikke bruk av peg på driving rangen, og dere må bringe egne bøtter/poser til baller
  • Butikken vil være stengt inntil videre, men vi ser på en løsning for kjøp av ballkort
  • Bag skapene vil ikke være tilgjengelige

Og når vi kommer til baneåpning vil det ikke være tillatt å ta ut flaggene, det vil ikke være raker i bunkerene, og koppene vil være hevet slik at man ikke kan hulle ut på vanlig måte. Det betyr at rundene ikke er handicap tellende, og at det foreløpig ikke avholdes turneringer.

Men i det store bildet betyr dette lite, det viktige er at vi snart kan spille golf på Grønmo igjen.

Vi kommer ikke til å ha dugnad som vanlig i år, igjen av hensyn til smittefaren. Men det betyr ikke at vi har færre oppgaver. Derfor ber vi om at de av dere som har tid og anledning tar kontakt med Nina eller Øyvind for ‘’individuell dugnad’’. Vi har mange forskjellige oppgaver, vasking, maling, fylle i divots, gulvlegging, lettere rørlegger arbeid, etc.

Og så har vi ikke minst en av de viktigste oppgavene i klubben i fjor, både for økonomi, klubbmiljø og felleskap; banevertgruppen. De trenger flere rekrutter til sin viktige innsats. Og så er det faktisk ganske hyggelig.

Til sist, når vi åpner banen vil det også bli åpning i butikken, i utgangspunktet fra 09:00 – 19:00, alle dager. I den forbindelse trenger vi å ansette folk til sommer/sesong jobb til å bemanne butikken hverdager fra 15:00 til 19:00, og i weekend. Om du har interesse, eller kjenner noen som har interesse, ta kontakt med Nina og Øyvind på klubbhuset. Erfaring fra butikk er ønskelig, og er du i tillegg golfer er vi nesten i mål.

Da gjenstår det bare å ønske alle en riktig god Påske fra alle oss i klubben.