Nytt fra Grønmo golfklubb 3.oktober 2016

Vi har lagt bak oss sommermåneden september. En helt fantastisk gavepakke med godvær og rikelige anledninger til å utvikle golfspillet. Og nå ser det ut til at solen holder seg på nærmest skyfri himmel ut kommende uke.

Åpningstider 3. – 9. Oktober.
Denne uken er det høstferie, og det er meldt temperaturer ned til 2-4 grader fra 05:00-09:00. Det vil mest sannsynlig medføre frost noen av dagene bla. på hull 4. Vi vil derfor vurdere hver morgen når vi kan åpne, men vil holde banen stengt hver dag til kl. 09:00, med mulighet for stenging til 10:00. Vi vanner greenene hver morgen for å fjerne evt. frost. Vi skal oppdatere på websidene og Facebook hver morgen kl. 08:00 om åpningstidene.
Vi har flotte luer, vintergolfhansker og votter til salgs i proshop for de som synes det begynner å bli kaldt på hendene og på toppen.

Stenging av banen.
For best mulig å sikre at banen er i topp stand når vi åpner for sesongen 2017, vil vi konservere banen og stenge fra og med mandag 10. Oktober. Gresset slutter å gro i disse dager, og da vil ikke naturen selv reparere våre slagskader, så det er viktig å stenge før dette blir et problem for oss.

Treningsområdet og rangen blir holdt oppe inntil videre. Vi vil informere på våre websider og Facebook når vi ser nødvendigheten av å redusere åpningstider og stenge også disse områdene.

Sportslig plan for vintersesongen og 2017
Vi vil sette i gang med å utvikle en sportslig plan for vintersesongen og  for sesongen 2017. Her vil vi spille på lag med junior-, dame-, herre- og seniorgruppene, så klubben kan bistå gruppene på best mulig måte fremover. Vi vil legge opp til flere tilbud på individuelle og gruppetreninger med hovedfokus på Fornebu, Bryn og Manglerud. Vi kommer om tilbake i oktober med ytterligere informasjon om vintertreningen.
I tillegg vil våre reisetilbud med en pro som reiseleder utvikles videre med flere turer.

Bag-og tralleskap
Vi klargjør containeren nå. De som ønsker skap klart til 2017 sesongen bes henvende seg i klubbhuset til administrasjonen eller på email: . Merk emnefeltet: Skap. Det vil være to størrelser på skapene, singelskap til en bag og en tralle,  og dobbelskap til 2 bagger og 2 traller. Det er rent og fint inne med lys og ventilasjon. Pris blir 750 for singelskap og 1000 for dobbelskap pr sesong.

Kølleverksted
Vi starter nå å gjøre klart vårt nye kølleverksted, som vil gjøre oss i stand til å fikse grep på en rask og profesjonell måte, samt at vi kan utføre alle typer køllereparasjoner

Proshop
Vi har salg i proshop på varer fra Titleist, Callaway og Abacus.

Sponsorer
Jeg vil benytte anledningen til å takke våre sponsorer og samarbeidspartnere, og henstiller våre medlemmer å benytte deres tjenester enten privat eller i firmasammenheng:
Toyota Oslo, Vimax, Canon, Basefarm, Stanley, Sharp v/Kassasenteret Øst, Jonathan Sushi, Best of Breed, Skanska, Elektrikertjenesten, Flügger og Privatmegleren Panorama.
Ta gjerne kontakt med administrasjonen for mer informasjon om våre samarbeidspartnere.

Ønsker alle en flott sesongavslutning.

Jan Eigil