NYHETSBREV – FØR SESONGSTART

Sesongstarten er rett rundt hjørnet. Både bane, nærspillsområdet, klubbhus og kafe åpner mandag 2. mai.

I den forbindelse sender vi ut dette nyhetsbrev med viktig informasjon før første utslag mandag morgen.

Det er skjedd en del ting i klubbhuset siden vi stengte etter sesongen 2021. Klubbhus, proshop og kafeen har fått en oppussing.  Det meste er på plass. Det gjenstår litt småting som blir ordnet så snart som mulig og møterommet er stengt inntil videre.

Hull 6 tee 51

Det er planlagt å flytte tee 51 på hull 6 frem og til høyre. Dette har vi dessverre ikke rukket å få på plass før sesong start. Vi kan ikke flytte tee stedet før slope og rating er på plass ellers blir handicapberegningen feil. Så snart vi har tallene setter vi opp midlertidig tee boks.

Nye ansikter i Kafeen

Grønmo Golfklubb har inngått avtale om drift av kafeen med Grevestua AS som bl.a. driver kafeen på Oppegård GK. Dette betyr en ny og spennende meny og en helt annen kvalitet, smil og faste forutsigbare åpningstider. I år har kafeen faste åpningstider fra kl. 10–19 mandag – torsdag og fra kl. 10-18 fredag – søndag/helligdager (17. mai er kafeen stengt). Alle tider avhenger selvsagt av været. Til høsten blir åpningstiden justert etter solnedgang. Etter hvert vil det bli mulig å bestille mat ute fra banen. Mer om dette senere.

Grønmo Kafe stiller naturligvis opp for våre grupper i klubben når dere har spesielle arrangementer.

Ta godt imot de nye ansikter i kafeen vi gleder oss til samarbeidet.

Proshop

Vi ønsker å løfte service nivået og få flere smil i proshopen. Vi har derfor tatt en evaluering og har gleden av å bekrefte at Kristian, Emma og Filip fortsetter. Nye ansikter er Theo, Arvid og Alex. Alle flotte ungdommer rekruttert i klubben. I tillegg vil våre medlemmer se en av våre proer i shopen litt oftere enn tidligere. Åpningstidene er faste fra kl. 9 – 20 mandag-torsdag og fra kl. 9 -18 fredag-søndag/helligdager. Åpningstidene er avhengig av været og vil bli justert til høsten. Ta godt imot våre flotte ungdommer i proshop.

One Stop Grab & Go

For å gjøre det enklere for våre medlemmer og gjester har vi endret konseptet i proshop/kafe til «One Stop Grab & Go.» Det betyr at all bestilling og betaling av mat og drikke skjer i proshopen. To kjøleskap vil være på plass i proshop, et med brus og et med baguetter o.l. for det som har litt travelt.

Nytt konsept, ny kafe driver og nye ansikter i proshop krever en innkjøringsperiode. Vi gjør alle vårt beste for alt skal fungere fra dag en og ber om forståelse i tilfelle.

Bestilling av starttider:

Alle starttider skal bookes i GolfBox alternativt via telefon 48 50 50 30.  Telefonen vil være betjent i pro shopens åpningstider. Greenfeegjester kan booke starttid inntil 3 dager i forveien.

Ønsker du å spille 18 hull, må det bookes to starttider med minst 2 timer og 10 minutters mellomrom.

Det er ikke tillat å spille bane uten å ha booket starttid. Dette kan gjøre inntil 15 minutter før start.

Innsjekk/Betaling:

Alle spillere, uten unntak, må sjekke inn i pro shopen senest 15 minutter før starttiden, ved senere oppmøte kan starttiden bli frigitt og benyttet av andre.

Greenfee betales i pro shop før start. Utenfor pro-shopens åpningstid skrives navn, klubb og betalt pris i startboken i startboden ved tee 1. Greenfee skal betales før spillet tar til, i proshopen når denne er åpen, eller med VIPPS nummer 10 639 når Proshop er stengt. Personer som ikke kan vise gyldig greenfeekvittering på banen vil bli bortvist.

Medlemmer skal ved spill på banen alltid medbringe Golfkortet.

Regler for avbestilling og no-show

Avbestilling av starttid er senest 6 timer før starttid i GolfBox eller til telefon 48 50 50 30.

No-show defineres som en ikke bekreftet starttid, det er derfor viktig at alle registrer seg i pro shop senest 15 minutter før start.

Greenfeespillere vil ved no-show bli fakturert full greenfee.

I tilfelle av force majorer eller en spiller har gyldig grunn og ikke kan avbestille innenfor tidsfristen skal pro shop informeres så raskt som mulig på telefon 48 50 50 30.

Konsekvens ved for sen eller manglende avbestilling

Første gang får spilleren en påminnelse – andre gang får spilleren advarsel – tredje gang blir spilleren utestengt fra GolfBox 1 uke – fjerde gang blir spilleren utestengt fra GolfBox 4 uker og femte gang blir spilleren rapportert til Norges Golfforbund.

Til slutt vil si en STOR TAKK for dugnadsinnsatsen! Jeg har ikke ord for hvor imponert og takknemlig klubben og jeg er for innsatsen. Tusen hjertelig takk til alle dere som har stilt opp på dugnad og brukt mange timer på oppussingen. Takk for tålmodigheten, forståelse og morsomme timer.

Ønsker alle medlemmer en fantastisk golfsesong!

Grønmo Golfklubb

Henrik Lykke Nielsen