Årsmøte

Onsdag 4. mars ble det avholdt medlemsmøte og årsmøte i Grønmo golfklubb. 83 stemmeberettigede medlemmer var tilstede ved starten av årsmøtet.

Administrasjonen holdt et kort medlemsmøte med oppsummering av sesongen 2014. Det ble lagt fokus på økningen i sportslige aktiviteter etter at Grønmo golfklubb overtok driften av instruksjon og ansatte proer i klubben. Det ble videre informert om at omorganiseringen, som også innbefatter at Grønmo drifter proshop og range, gikk omtrent i balanse i første driftsår. Planer for sesongen 2015 ble også presentert, blant annet et treningskort etter modell fra treningssentre, tilleggspakker med fordeler, medlemsreiser og mye annet. Informasjon kommer på hjemmesiden og e-post.

Her følger en kort oppsummering av årsmøtet:

7 – Innkomne saker

Sak 7.1 – Styret trakk forslaget i påvente av ny lovnorm fra NIF som kommer senere i år.

Sak 7.2 – Forslaget om familierabatt ble enstemmig vedtatt. Etter innspill fra salen om aleneforsørgere fikk styret en fullmakt til å utarbeide en ordning hvor barn av aleneforsørgere også får en rabatt på medlemskap.

Sak 7.3 – Virksomhetsplanen ble vedtatt og legger grunnlaget for hva Grønmo golfklubb skal arbeide med i planperioden og mot hvilke mål.

Sak 7.4 – Forslaget om exit ordning ble enstemmig nedstemt.

Sak 7.5 – Forslaget om sesongkort på protimer ble sendt videre til styret. Styret og administrasjonen informerte om at dette er noe de vurderer allerede.

Sak 7.6 og 7.7 – Forslagene om nye medlemskategorier ble enstemmig nedstemt. Styret og administrasjonen informerte om at de holder på å utarbeide tilleggspakker som aksjonærer kan kjøpe, disse pakkene vil inneholde mye av de samme fordelene som i forslaget.

Sak 7.8  – Lars Haldin presenterte sitt forslag om at aksjonærer kan handle til nettopriser i proshopen. Forslaget falt mot 4 stemmer.

Sak 7.9 – Lars Haldin presenterte sitt forslag om at aksjonærer kan kjøpe ballkort med ubegrenset antall baller på driving rangen til kr 1 500. Saken ble sendt videre til styret.

Sak 7.10 – Lars Haldin presenterte sitt forslag om at det ikke skal påløpe kostnad på overdragelse av aksje nr. 2 etter 1. september. Styret informerte om at det eksisterer lignende praksis i dag. Forslaget falt mot to stemmer.

Sak 8 – Medlemskontingent

Medlemskontingenten for 2015 forblir uendret:

Grønmo pluss 2 aksjer med 1 aktivert spillerett – kr 5 500

Grønmo pluss 1 aksje – kr 3 650

Grønmo aktiv – kr 2 500

Grønmo aktiv jr opp til 21 år – kr 1 900

Grønmo basis – kr 900

Grønmo basis jr opp til 21 år – kr 900

Sak 12 – Valg

Det var to kandidater til vervet som styreleder, valgkomitéen hadde innstilt Jan-Eigil Rydningen som ny styreleder og Harald Grande hadde sendt inn forslag på sittende styreleder, Per Gunnar Gulliksen. Jan-Eigil Rydningen ble valgt som ny styreleder med 41 mot 40 stemmer.

Valgkomitéen hadde innstilt Thomas Gunnarsson og Morten Ustad som styremedlem og det var også kommet forslag på Rolf Arentz-Hansen og Mai Britt Finkelsen. Etter at ny styreleder ble valgt trakk Rolf Arentz-Hansen sitt eget og Mai Britt Finkelsen sitt kandidatur.

Monica Vetland ble valgt som nytt varamedlem til styret.

Styret i Grønmo golfklubb består i 2015/2016 av følgende personer:

Styreleder: Jan-Eigil Rydningen

Nestleder: Per Tronaas

Styremedlem: Thomas Gunnarsson

Styremedlem: Christian H. Johansen

Styremedlem: Morten Ustad

Varamedlem: Erik Strand

Varamedlem: Monica Vetland

Vi takker Per Gunnar Gulliksen, Rolf Arentz-Hansen og Mai Britt Finkelsen for deres engasjement i styret og det store bidraget til den positive utviklingen i Grønmo golfklubb!

Forøvrig ble årsregnskap, budsjett og organisasjonsplan enstemmig vedtatt.