Arne Selmer anbefaler instruksjon og Grønmo Indoor Golf!

Dette bildet mangler alt-tekst; dets filnavn er arne_selmer_4.jpg

Arne Selmer fra Grønmo Golfklubb gjør det bra på Tour de Golf Indoor 2021/2022 og leder rankingen på innendørsturneringen, som bla. spilles på Grønmo Indoor Golf.

På spørsmålet om hva som er årsaken til topplasseringen svarer Arne:

«Det er flere årsaker. Jeg er en godt voksen mann på 61 år og spiller på 6. sesong. Jeg har trent golf på egen hånd og brukt lite eller ingen tid på instruksjon – Det var litt bortkastet penger mente jeg! Men spillet mitt stagnerte og jeg ble ikke særlig bedre».

Hva gjorde du da?

«I fjor bestemte jeg meg for å ta tak for å bli en bedre golfer og komme i bedre fysisk form. I vinter har jeg trent fysisk og vært flittig bruker av Grønmo Indoor Golf på Skullerud Park», sier Arne.

Har din innsats gitt merkbare resultater?

«Ja, fysisk føler jeg meg bedre, ryggen tåler treningen med golfsvingen godt og jeg har lært hvor viktig det er å bruke en instruktør. Jeg er veldig imponert over våre proer i Grønmo Golfklubb.

Jeg er en detaljorientert spiller og valgte å ta instruksjon med Marius Bjone. Jeg er imponert hans evne til å formidle data og informasjon fra Trackman simulatoren og Swing Catalyst på en enkel og forståelig måte. I tillegg er han flink til å forklare hva du skal gjøre og hvorfor. Resultatet ses umiddelbart på skjermen. Å se det visuelt betyr mye» tilføyer Arne.

Til nå har min sving hastighet økt med 15 %, som betyr at jeg slår lenger, og det åpner for større muligheter på de ulike baner. Med Marius hjelp har jeg blitt mer konsistent, slår mer rett og kan nå fint trene to timer på simulator uten å bli sliten eller få vondt i ryggen.»

Vil du anbefale andre medlemmer å ta instruksjon?

«Så absolutt både vinter som sommer! Vi medlemmer i Grønmo Golfklubb er heldige fordi vi kan velge mellom Ross, Marius og Gaute som instruktører. Alle tre har samme filosofi, men forskjellig måte å underviser på. Med andre ord noe for enhver smak! Prøv det, det fungerer!

Vi er alle ulike og vil oppnå forskjellige resultater avhengig av innsats og alder. For min del er jeg veldig fornøyd og gleder meg til å komme på gress og bruke alt jeg har lært til nå ute på banen!» avslutter Arne Selmer.

SE VIDEO MED ARNE SELMER HER

KLIKK FOR DETALJERT INFORMASJON OG BOOKING