Årets klubbmestre 2016 i senior og junior klassene er kåret – GRATULERER!

Mesterskapet ble spilt helgen 20. – 21. august over to runder i åtte klasser. 18 hull begge dager. Det ble spilt single slag og stableford avhengig av klasse. Som avslutning på turneringen var det kåring av klubbmestrene, premieoverrekkelse og mat søndag ettermiddag.

I forhold til tidligere år var oppsettet i 2016 endret. Turneringen var oppdelt i flere klasser, utsalgsteder endret og en klasse spilte stableford. Endringene var innført for å få større bredde, og tiltrekke spillere fra alle alderstrinn samt gjøre arrangementet attraktivt for flest mulig. Ut fra de positive tilbakemeldinger vi fikk i løpet av helgen er vi på rett vei og ser frem til å se full effekt i 2017.

Det kom mye regn natten til lørdag og søndag. Vi var heldige med været under rundene og solen kom endelig frem til premie overrekkelsen. Regnet gjorde alle bunkere uspillbare og betød tilfeldig vann på banen. Fridropp ble erklært og turneringen ble dermed ikke hcp. tellende.

På tross av den bløte bane og de fuktige forhold var det fin stemning blant deltakerne og spillet fløt stort sett bra og det ble til mye bra golf for mange. Etter første runde var intet avgjort. Søndag ettermiddag stod det klart at de fleste ledere fra første runde kom inn som vinnere unntatt i klassen Herre B og junior hvor nummer en to byttet plass. Alt i alt en fin helg med verdige klubbmestre!

En stor takk til alle spillere for godt humør, tålmodighet og ikke minst fremmøte. Takk til Hannes fristelser og team i kaféen, til de ungen mennesker i proshoppen og Bjarte Solheim. En spesiell takk til Jan Martin Thorstensen for all hjelp og en ekstra stor takk til greens keeper teamet som jobbet på spreng for å holde banen i fin stand tross regn. Bra jobbet, uten dere ville det aldri gått!

Ønsker du en kopi av bildene så send en mail til turneringsleder Henrik Lykke Nielsen, e-post: og skriv hvilke bilder du ønsker en kopi av.

Takk for en fin helg og flott innsats av alle – Vi ses til klubbmesterskapet i 2017!

Resultatliste klubbmesterskap 2016 senior og junior:

Jenter Jr.:           1. Mia Engeby.

Gutter Jr.:           1. Henrik Q. Gulliksen – 2. Michael Engeby.

Damer Jr.:           1. Magnea H. Gudmundsdottier – 2. Jonina B. Gudmundsdottir – 3. Sofie Engesæth.

Damer A:            1. Hege Gravvold – 2. Tea U. Peinert – 3. Hanne B. Larsen.

Herrer Jr.:           1. Jonathan A. Breen – 2. Christian L. Kvam – 3. Simen Strøm.

Herrer C:             1. Erling Johanssen – 2. Per Brandt-Hansen – 3. Harald Kleven.

Herrer B:             1. Leif Henry Kværnes – 2. Truls R. Barhaugen – 3. Cato Ryd.

Herrer A:             1. Leif-Erik Hansen – 2. Rune Kleiv – 3. Harald Grande.

Full resultatliste og hullscore.

Klasse Jente & Gutt junior.: Mia Engeby, Michael Engeby og Henrik Q. Gulliksen.

Klasse Dame Junior.: Sofie Engesæth, Magnea H. Gudmundsdottir og Jonina B. Gudmundsdottir.

Klasse Dame A: Tea U. Peinert, Hege Gravvold og Hanne B. Larsen.

Klasse Herre junior.: Simen Strøm, Jonathan A. Breen og Christian L. Kvam.

Klasse Herre C (+70): Erling Johanssen, fraværende Per Brandt-Hansen og Harald Kleven.

Klasse Herre B: Leif Henry Kværnes, Truls R. Barhaugen og Cato Ryd (fraværende)

Klasse Herre A: Harald Grande, Leif-Erik Hansen og Rune kleiv.

Klasse Jente & Gutt junior.: Mia Engeby, Michael Engeby og Henrik Q. Gulliksen.

Klasse Dame A: Tea U. Peinert, Hege Gravvold og Hanne B. Larsen.

Klasse Herre C (+70): Erling Johanssen, fraværende Per Brandt-Hansen og Jan Erik Andersen.

Klasse Herre junior.: Simen Strøm, Jonathan A. Breen og Christian L. Kvam.

Klasse Herre B: Leif Henry Kværnes, Truls R. Barhaugen og Cato Ryd (fraværende)

Klasse Herre A: Harald Grande, Leif-Erik Hansen og Rune kleiv.