Informasjon fra klubben: 6. august

Det har vært en flott golfsommer på Grønmo. Når mange av våre medlemmer reiser på en velfortjent ferie, er det gledelig med gjestespillere fra mange andre klubber i landet. Også den danske kongelige marine har vært på besøk i Oslo og prioritert golf på Grønmo når de lå ved kai ved Akershus festning.

Det er flott å registrere at interessen for golf er så sterkt økende. Våre Veien Til Golf kurs (VTG) er svært ettertraktet, og vi har hatt fulle kurs også i juli.

Pia slutter i Grønmo Golfklubb
Pia Øiulfstad har valgt å fratre sin stilling som daglig leder i Grønmo Golfklubb. Pia har vært ansatt som daglig leder i klubben i nærmere 4 år. Vi takker Pia for en betydelig innsats for klubben og ønsker henne alt det beste og lykke til i hennes videre karriere. Samtidig håper vi å se Pias sving mot de rosa peggene hyppig på banen.

Høstdugnad
Vi har en spennende periode foran oss denne høsten, og det er flere prosjekter som skal gjennomføres. Vi trenger mange til å hjelpe oss å plukke baller utenfor nettet.

Vi ber om hjelp til følgende:

• Container: utvendig vask og maling
    Tid: onsdag 10.8    14:00 – 18:00
    torsdag 11.8   14:00 – 18:00
  • Range: Plukke baller utenfor gjerdet
    Tid: lørdag 13.8:    07:00 – 10:00
  • Klubbhus: Maling
    Tid: onsdag 10.8   13:00 – 18:00
    torsdag 11.8   13:00 – 18:00

Salg i shoppen
Vi har nå startet salget i proshop. 30% på mye av klær og sko samt 15% på mange køller, gjør oss til markedsledende på pris og kvalitet. Velkommen i til en god handel!

Turneringer
De er lagt inn flere spennende turneringer i august. Gå inn i Golf box under klubbturneringer å sjekk.
Her er hovedturneringene:
6.8: 3 køller og en putter
13.8: Tour de Golf
14.8: Son Sard cup de Mallorca
19.8: Best of breed Open
20.8: KM senior og junior
21.8: KM dag 2
27.8 KM herrer og damer
28.8 KM dag 2

Reiser
Vi arrangerer flere flotte golfreiser i 2016. Alle reisene blir informert om fortløpende på våre websider, i tillegg på tavle ved inngangspartiet på klubbhuset.
Den Dominikanske Republikk, Portugal, Abu Dhabi og Spania vil gi anledning til flotte opplevelser, topp trening og spill med Rutger og Ross og hyggelig samvær.

Bagtags
Våre nye bagtags for aksjonærene har blitt tatt veldig godt imot. Det er både flott på baggen, i tillegg til at det gir vår marshall en enklere jobb ute på banen. Mange er ikke avhentet ennå, så kom inn i proshop og hent din bagtag

Bunker- og Green etikette
Det er igjen nødvendig å minne om etikette på banen:
Har du vært i bunker, sørg for at bunkersanden er raket ut slik du ønsker at den skal være, dvs. helt perfekt som når banemannskapet har gjort jobben.
Nedslagsmerker på green er en utfordring. Det er utrolig viktig at alle bruker greengaffel , at alle merkene rettes opp og at greengaffelen brukes riktig. Ikke løft gresset opp, men press gaffelen inn mot midten av nedslagsmerket. Feil bruk av gaffelen resulterer i gule merker på green.

Range
Ny hvit matte med flagg blir plassert neste uke på 150 meter.
Det kommer også på plass avstandsmål på de enkelte utslagsstedene.

Terrassen
Vi oppgraderer terrassen og området rundt klubbhuset i etapper. Grønmo Lounge er på plass, ny beplantning er utplassert. Som beskrevet tidligere, kommer det også en markise, lys og varme i løpet av august. Hjelp oss å ta vare på møblene og hele terrassemiljøet!

Utleie av bag- og tralleskap.
Det er innkalt til dugnade på maling av container. Så snart vi har malt containeren og gulvbelegg, lys og ventilasjon er på plass, monteres nye skap og utleien kan starte.

En NM vinner i Proshop
Det er med stor glede at vi gratulerer Julie Schøyen Reinertsen med NM gull i matchplay. Julie har gått sine barnesko her på Grønmo. Hun studerer i USA og har brukt en god del av sommeren på å betjene vår proshop.

Da gjenstår å ønske alle en fantastisk august, og Suzann Petersen, Marianne Skarpnord og Espen Kofstad lykke til i OL.