GRATULERER med klubbmesterskapet 2016!

Grønmo GKs viktigste og mest prestisjefylte turnering er overstått og klubbens beste spillere er kåret. Hege Gravvold og Marius Bjone ble klubbmestere. GRATULERER med titlene, som ble vunnet med god margin til nr. 2 i begge klassene!

Mesterskapet ble avviklet helgen 27. – 28. august over to runder i dame- og herreklassen. 18 hull begge dager og 50 % cut i herreklassen etter første runde. Det ble spilt scratch single slag. Hele turneringen ble avviket med normale regler og er dermed handicaptellende. Søndag ettermiddag var det kåring av klubbmestrene og premieoverrekkelse.

Selv om det var noe vind hele dagen, var været fantastisk hele lørdagen (noen påstod det beste under klubbmesterskap dette tiår) med strålende sol og nesten ingen skyer. Temperaturen var frisk på morgningen, men i løpet av dagen viste nålen 18-20 grader.

Med over 70 påmeldte var det start fra kl. 8.00 og fra kl. 13.00 på lørdagen. For å holde tiden og bra flyt i spillet gikk de fleste ut i treerball. Vi holdt stort sett tiden. Det var lite venting og tilbakemeldingen vi fikk var positive. Cut ble på 94 slag. 10 damer og 30 herrer kvalifiserte seg til finalerunden.  Etter første runde ledet både Hege Gravvold og Marius Bjone med hhv. 5 og 4 slag til nærmeste konkurrent. Klubbmesterskap er klubbmesterskap, så intet var avgjort.

Søndag var det ingen overskyet, men ingen vind. Værmeldingen sa regn fra ca. kl. 14. Turneringskomiteen valgt derfor å starte spillet en time tidligere enn planlagt. Det viste seg å være en god ide. Bortsett fra litt små regn her og der kom alle spillere i hus uten å bli våte.

Spillet startet kl. 08.00. Spillerne ble sendt ut i treerballer hvor det var mulig. Lederball i begge klasser gikk ut sist. Det var fin stemning og spillet fløt stort sett bra. De siste spillere var inne allerede rundt kl. 14.30. Både Hege og Marius holdt teten, viste klasse og vant fortjent med hhv 2 og 8 salg til runner up. Gratulerer ennå engang!

Resultatliste klubbmesterskap 2016:

Damer: 1. Hege Gravvold, 2. Magnea Helga Gudmundsdottir, 3. Hanne Bjerk Larsen.

Herrer: 1. Marius Bjone, 2. Jonathan A. Breen, 3. Andreas Nordstrøm.

For full resultatliste og hullscore klikk her.

Stoff til ettertanke! Å delta i klubbmesterskaperne er noe spesielt. Å vinne klubbmesterskapet er en ære det bør stå stor respekt om. Alle deltakere fortjener respekt og hyllest – spesielt de på pallen og vinnerne. Det kan vi bli mye bedre på i Grønmo GK.

Golf er en ladies og gentlemans sport hvor etikette og sportsånd må være i topp, derfor står stor respekt om de deltakere som tråds «håbløse» scores på et enkelt eller noen hull fortsatte med godt humør i stedet for å trekke seg.

En stor takk til alle spillere for godt humør, tålmodighet og ikke minst fremmøte. Takk til Hannes fristelser og team i kaféen, til Mads i pro-shoppen, til Robert, Bjarte og Per. En spesiell og stor takk til greens keeper teamet som jobbet på spring for å holde banen i fin stand. Bra jobbet, uten dere ville det aldri gått!

Takk for en fin helg og flott innsats av alle – Vi ses til klubbmesterskapet i 2017!

Klubbmestre 2016 Hege Gravvold og Marius Bjone.

bilde2 bilde1 bilde8 bilde7 bilde6 bilde5 bilde4 bilde3