Fare for frost!

Vi er godt ute i september og temperaturen tidlig på morgenen begynner å krype nedover. Det har allerede vært noen morgener med frost på Grønmo og vi ber alle morgenfugler respektere forbudet mot å spille når det er frost. Tråkker man på greenene når det er rim eller frost i gresset kan det bli stygge merker og skader som ikke blir reparert på lang tid og gresset kan også bli svakere og tåle vinteren dårligere.

Vi ber også alle om å passe på at de reparerer sine egne og andres nedslagsmerker på greenene og legger divots ordentlig tilbake. Dette har vært et stort problem på Grønmo hele sesongen og nå håper vi at medlemmer og gjester kan passe godt på den lille tiden som er igjen av sesongen. Det er nå fremover vi legger grunnlaget for en god overvintring for banen, og alle ønsker vi at banen skal holde best mulig kvalitet på våren.

bunker

Banemannskapet er nå i gang med å bytte ut sand i en del bunkere og renovere dreneringer etter all nedbøren som har kommet den siste tiden. Utover høsten skal det også dreneres rundt greener på et par hull og her skal vi ta i bruk en helt ny teknikk som krever minimalt med graving. Det blir spennende å se hvordan dette fungerer og neste år vil vi forhåpentligvis drenere rundt flere greener for å sikre gode spilleforhold.