Årsmøtet 2015

Den 8. mars ble det avholdt et vellykket medlemsmøte og årsmøte i Grønmo golfklubb. 81 stemmeberettigede medlemmer var tilstede og det kom til mange gode og nyttige diskusjoner.

Her er en kort oppsummering av hva som ble vedtatt av årsmøtet:

7 – Innkomne saker

Sak 7.1 – Ny lov for Grønmo golfklubb ble vedtatt. Loven følger den nye lovnormen fra Norges Idrettsforbund som ble vedtatt på idrettstinget i 2015.

Sak 7.2 – Styret fikk fullmakt til å oppta et lån på maksimalt 750 000 kr for å finansiere utbygging av studio og videreutvikling av drivingrangen. Byggestart er ventet å være høsten 2016.

Sak 7.3 – Styret informerte om kafédriften i 2015 og presenterte forslaget om innføring av en kaféavgift på 300 kr og forslaget ble vedtatt mot 11 stemmer. Dette innebærer at alle i medlemskategorien Grønmo pluss (aksjonærmedlemmer) vil bli fakturert 300 kr ekstra og for dette beløpet vil man så kunne hente ut varer for. Nærmere informasjon om hvilke varer dette gjelder vil komme før sesongstart.

Sak 7.4 – Saken om godtgjørelse til baneverter og bruk av fond til forskjønnelse for Grønmo ble sendt tilbake til styret hvor det skal realitetsbehandles i tråd med det innsendte forslaget.

Sak 8 – Medlemskontingent

Det kom flere benkeforslag på økning av medlemskontingenten for 2016. Medlemskontingenten har vært uendret over flere år og har ikke blitt justert i takt med prisveksten. Året 2016 vil innebære en særlig økning i pris på innkjøpene til klubben grunnet den svake kronekursen opp mot dollar og euro. Etter avstemming ble medlemskontingenten følgende:

Grønmo pluss 2 aksjer med 1 aktivert spillerett – kr 5 700

Grønmo pluss 1 aksje – kr 3 850

Grønmo aktiv – kr 2 650

Grønmo basis – kr 1 000

Grønmo aktiv jr opp til 21 år – kr 1 900

Grønmo basis jr 13-21 år – kr 450

Grønmo basis jr 5-12 år – kr 250

Sak 12 – Valg

Gro Johansson ble valgt inn som nytt styremedlem og Bente Haug som nytt varamedlem.

Styret i Grønmo golfklubb består i 2016/2017 av følgende personer:

Styreleder: Jan-Eigil Rydningen

Nestleder: Per Tronaas

Styremedlem: Thomas Gunnarsson

Styremedlem: Gro Johansson

Styremedlem: Morten Ustad

Varamedlem: Bente Haug

Varamedlem: Monica Vetland

Vi takker Christian H. Johansen for hans engasjement og bidrag i styret!